det torde vara storlomen som är kungen av molnträsk. i går kväll mellan nio och tio satt jag på en klippa vid vattenbrynet och kikade ut över vattnet där lomen flöt omkring. emellanåt plaskade det till då lomen jagade iväg ett annat fågelpar. flera gånger. mig fick den inte bort dock.
många gånger dök den och kom upp en liten bit från stranden rätt långt ifrån stället där den dök ner. lika förvånade blev vi båda två då den plötsligt dök upp 5 meter från mig. vi hälsade och den paddlade lugnt iväg bort i solnedgången.

i'm a poor lonesome loon and a long waaaaay from hoooome... (sibbo)
